Παρασκευή 17 Απριλίου 2009

ΥΜΝΟΙ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΕΣΤΑΥΡΩΜΕΝΟ απο την Θάλεια Παπαιωάνου

ΥΜΝΟΙ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΕΣΤΑΥΡΩΜΕΝΟ

Σήμερα μαύρος Ουρανός.Σήμερα μαύρη μέρα.

Σήμερα όλοι θλίβονται και τα Βουνά λυπούνται.

Σήμερα βάλανε βουλή οι άνομοι Εβραίοι,

Οι άνομοι και τα σκυλιά οι τρισκαταραμένοι.

Και τον Χριστό τον πιάσανε και στα χαλκιά τον πάνε.

Και ατού Πιλάτου τας αυλάς εκεί τον τυρρανάνε.

Χαλκιά, Χαλκιά, φτιάξτε καρφιά,

φτιάξτε τρία πηρόνια και κείνος ο παράνομος βάζει και κάνουν πέντε.

Συ Φαραέ που τάφτιαξες πρέπει να μας διδάξεις.

Βάλτε τα δυο στα πόδια του και τ'άλλα δυο στα χέρια.

Το πέμπτο το φαρμακερό βάλτε το στην καρδιά του να τρέξει αίμα και νερό να λυγοθεί η καρδιά του.

Η Μάρθα και η Μαγδαληνή και του Λαζάρου η Μάννα και του Ιακώβου η αδελφή οι τέσσερις αντάμα, πήραν το δρόμο το στρατί, στρατί το μονοπάτι και το στρατί τους έβγαλε στην πόρτα του Πιλάτου. Ανοιξε πόρτα του ληστού και πόρτα του Πιλάτου.

Και η πόρτα από τον φόβο της ανοίγει μοναχή της.

Κοιτούν δεξιά, κοιτούν ζερβά κανέναν δεν γνωρίζουνκοιτούν και δεξιότερα βλέπουν τον Άγιο Γιάννη.

Άγιε Γιάννη Πρόδρομε και βαπτιστή του γιου μου,

μην είδες τον Ιόκα μου και σε Διδάσκαλο σου.

Δεν έχω στόμα να σου πω, γλώσσα να σου μιλήσω,
δενέχω χεροπάλαμο για να σου τον εδείξω.

Βλέπεις εκίνον τον γυμνό, τον παραπονεμένο,
όπου φορείστην κεφαλή αγκάθινο στεφάνι,
όπου φορεί πουκάμισοστο αίμα βουτηγμένο.

Εκείνος είναι ο γιόκας σου και με Διδάσκαλος μου.

Ζητά μαχαίρι να σφαγεί, γκρεμό να πάει να πέσει.

Δεν μου μιλείς παιδάκι μου, δεν μου μιλείς παιδί μου.

Τι να σου πω Μαννούλα μου που διάφορο δεν έχει.

Μόνο το Μέγα Σάββατο κοντά στο Μεσονύχτι όπουΛαλήσει ο πετεινός, σημάνουν οι Καμπάνες.

Τότε και συ Μαννούλα μου θα πείς

"ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ "

Καλό Πάσχα Μικροπολιώτες
Kαλή Ανάσταση
Θάλεια Παπαιωάνου

1 σχόλιο:

  1. Για όσους δεν το θυμούνται ή δεν έτυχε ποτέ να μείνουν τη Μεγάλη Πέμπτη, μετά από τα 12 Ευαγγέλια στην εκκλησία,Αυτά είναι τα μοιρολόγια που ψάλουν οι γυναίκες στον εσταυρωμένο.
    Από πληροφορίες μάλιστα η Μικρόπολη είναι από τα λίγα μέρη που συνεχίζουν τα μοιρολόγια αυτά.

    Μπράβο σου Θάλεια που μας τα θύμησες.

    Καλή Ανάσταση

    Σάκης Μπάνιος

    ΑπάντησηΔιαγραφή